Five Car Stud 2.0: Coordinated inauthentic behavior

online since: 4. June 2022
last updated: 7. June 2022
by Galeria.Kollektiva
Five Car Stud 2.0: Coordinated inauthentic behavior In this exhibition, the artist Henrik Langsdorf refers in the form of a video installation to the work "Five Car Stud" by the...moreFive Car Stud 2.0: Coordinated inauthentic behavior In this exhibition, the artist Henrik Langsdorf refers in the form of a video installation to the work "Five Car Stud" by the US artist Edward Kienholz, which was shown at documenta 5 in 1972. Kienholz's installation depicts a racist scene of violence. Langsdorf explores the question of where we are today - 50 years later - with regard to violent hate crimes and racism in general. Thematically linked to this is "HAPPYLAND: No First Aid", his contribution to the exhibition "First Aid" at the Hugenottenhaus from June 18 to September 24, 2022. A version of the work developed for "First Aid" is also part of the exhibition at Galeria Kollektiva. Henrik Langsdorf works in the fields of video installation, public art and design. In 2019, he participated in the Congo Biennale in Kinshasa with his work "Ville Fantôme: from Utopia to the present." His video installation "Rudolf Duala Manga Bell - a German story" was shown at ruruhaus/documenta fifteen in Kassel and at MARKK Museum in Hamburg. He is the initiator of Blind Spots in the Sun, a series of art interventions dealing with colonialism and racism in Germany. He lives and works in New York, Kassel and Nairobi. less
Five Car Stud 2.0: Coordinated inauthentic behavior In dieser Ausstellung bezieht sich der Künstler Henrik Langsdorf in Form einer Videoinstallation auf die Arbeit „Five Car Stud" des US-Künstlers Edward Kienholz,...moreFive Car Stud 2.0: Coordinated inauthentic behavior In dieser Ausstellung bezieht sich der Künstler Henrik Langsdorf in Form einer Videoinstallation auf die Arbeit „Five Car Stud" des US-Künstlers Edward Kienholz, die 1972 auf der documenta 5 gezeigt wurde. Kienholz' Installation stellt eine rassistisches Gewaltszene dar. Langsdorf geht der Frage nach, wo wir heute — 50 Jahre später — stehen im Hinblick auf gewalttätige Haßverbrechen und Rassismus ganz allgemein. Thematisch und inhaltlich damit verknüpft ist “HAPPYLAND: No First Aid”, sein Beitrag zur Ausstellung “First Aid” im Hugenottenhaus vom 18. Juni bis 24. September 2022. Eine Version der dafür entwickelten Arbeit ist ebenfalls Teil der Ausstellung in der Galeria Kollektiva. Henrik Langsdorf arbeitet in den Bereichen Videoinstallation, Kunst im öffentlichen Raum und Design. 2019 nahm er mit seiner Arbeit "Ville Fantôme: from Utopia to the present" an der Congo-Biennale in Kinshasa Teil. Seine Videoinstallation “Rudolf Duala Manga Bell — eine deutsche Geschichte” wurde im ruruhaus/documenta fifteen in Kassel und im MARKK Museum in Hamburg gezeigt. Er ist Initiator von Blind Spots in the Sun, eine Reihe von Kunstinterventionen, die sich mit Kolonialismus und Rassismus in Deutschland beschäftigen. Er lebt und arbeitet in New York, Kassel und Nairobi. less
eng
deu
Five Car Stud 2.0: Coordinated inauthentic behavior
16. June 2022 - 18:00 o'clock
In this exhibition, the artist Henrik Langsdorf refers in the form of...
16. June 2022 - 18:00 o'clock

Five Car Stud 2.0: Coordinated inauthentic behavior

In this exhibition, the artist Henrik Langsdorf refers in the form of a video installation to the work "Five Car Stud" by the US artist Edward Kienholz, which was shown...

Five Car Stud 2.0: Coordinated inauthentic behavior

In this exhibition, the artist Henrik Langsdorf refers in the form of a video installation to the work "Five Car Stud" by the US artist Edward Kienholz, which was shown at documenta 5 in 1972. Kienholz's installation depicts a racist scene of violence. Langsdorf explores the question of where we are today - 50 years later - with regard to violent hate crimes and racism in general. Thematically linked to this is "HAPPYLAND: No First Aid", his contribution to the exhibition "First Aid" at the Hugenottenhaus from June 18 to September 24, 2022. A version of the work developed for "First Aid" is also part of the exhibition at Galeria Kollektiva. ------------------------------------ Henrik Langsdorf works in the fields of video installation, public art and design. In 2019, he participated in the Congo Biennale in Kinshasa with his work "Ville Fantôme: from Utopia to the present." His video installation "Rudolf Duala Manga Bell - a German story" was shown at ruruhaus/documenta fifteen in Kassel and at MARKK Museum in Hamburg. He is the initiator of Blind Spots in the Sun, a series of art interventions dealing with colonialism and racism in Germany. He lives and works in New York, Kassel and Nairobi. -------------------------------------- In dieser Ausstellung bezieht sich der Künstler Henrik Langsdorf in Form einer Videoinstallation auf die Arbeit „Five Car Stud" des US-Künstlers Edward Kienholz, die 1972 auf der documenta 5 gezeigt wurde. Kienholz' Installation stellt eine rassistisches Gewaltszene dar. Langsdorf geht der Frage nach, wo wir heute — 50 Jahre später — stehen im Hinblick auf gewalttätige Haßverbrechen und Rassismus ganz allgemein. Thematisch und inhaltlich damit verknüpft ist “HAPPYLAND: No First Aid”, sein Beitrag zur Ausstellung “First Aid” im Hugenottenhaus vom 18. Juni bis 24. September 2022. Eine Version der dafür entwickelten Arbeit ist ebenfalls Teil der Ausstellung in der Galeria Kollektiva. ------------------------------------------------------------------------------------ Henrik Langsdorf arbeitet in den Bereichen Videoinstallation, Kunst im öffentlichen Raum und Design. 2019 nahm er mit seiner Arbeit "Ville Fantôme: from Utopia to the present" an der Congo-Biennale in Kinshasa Teil. Seine Videoinstallation “Rudolf Duala Manga Bell — eine deutsche Geschichte” wurde im ruruhaus/documenta fifteen in Kassel und im MARKK Museum in Hamburg gezeigt. Er ist Initiator von Blind Spots in the Sun, eine Reihe von Kunstinterventionen, die sich mit Kolonialismus und Rassismus in Deutschland beschäftigen. Er lebt und arbeitet in New York, Kassel und Nairobi.
Location:
Galeria Kollektiva / Schillerstraße 30, 34117 Kassel.
Language:
deutsch, englisch
A part of:
Galeria.Kollektiva

1

permitted formats: .jpeg und .png

alt description?

1

permitted formats: .jpeg und .png

alt description?

add another image

Link (Youtube, Vimeo)

permitted formats: .pdf

File name:

File size:

permitted formats: .mp3

File name:

File size:

Link (Soundcloud etc.)

author

title

I hereby agree to the terms of use. I consent to the processing of my personal data and the publication of my shared posts. For more information on the data processing associated with this consent, please see the Privacy Information. Please note our Community Agreement regarding etiquette.

Creative Commons BY SA.

alt description

The content can be released for use under the Creative Commons licence "CC BY-SA". This means that anyone may use the content for their own purposes, provided that the author is named in the reuse ("BY") and that any modified versions of the content are released again under the same CC conditions ("SA"). Releasing content under Creative Commons promotes a culture of sharing and free exchange and can lead to new ways of dealing with creative property in the context of ruruHaus.

Alternate text ( alt text ) can help people with low vision or cognitive or physical impairments to understand charts, graphs, and photos.

Alt texts describe an image so that a screen reader or other assistive technology can interpret the image for people with limitations.

Insert/edit link

Enter the destination URL

Or link to existing content

    No search term specified. Showing recent items. Search or use up and down arrow keys to select an item.